19 lipca 2021

STS źle się postawił. Kibice "Kolejorza" bojkotują sponsora Lecha

STS źle się postawił | foto: Lech Poznań

Przed nami wyjątkowy sezon, w którym będziemy świętować stulecie Lecha Poznań. Mimo to pzed jego rozpoczęciem nie obyło się bez tradycyjnej afery, tym razem jednak na linii kibice - sponsor.

W zeszłym roku też mieliśmy zamieszanie z koszulkami. Wtedy chodziło o trzeci komplet strojów, na którym, w pierwotnym projekcie sponsora strategicznego firmy Macron, pojawił się monochromatyczny herb Kolejorza. Nie spodobało się to najbardziej zagorzałym kibicom, którzy grozili bojkotem wszystkich meczów przy ulicy Bułgarskiej. Klub się ugiął, a kibice ze względu na obostrzenia i tak pojawili się na trybunach zaledwie na kilku meczach w Poznaniu.

Projekt jest ok, sponsor niekoniecznie

Tym razem sam projekt koszulki przypadł do gustu większości fanów, mimo niespotykanego dotąd połączenia na niej niebieskich pasów z granatowymi. Ładne są też złote wstawki oraz herb pod którym widnieje złota liczba 100, w której zera łączą się w znak nieskończoności.

Właściwie tylko jeden element według większości kibiców mocno szpeci nowe trykoty niebiesko-białych. Jest to wielkie logo sponsora strategicznego STS, który nie zgodził się, podobnie jak przed rokiem, na zastosowanie monochromatycznej wersji - oczywiście w złocie.

W ramach od lat realizowanej strategii marketingowej, na koszulkach sponsorowanych klubów dopuszczamy używanie logotypu marki wyłącznie w jego pełnej wersji kolorystycznej. Dotyczy zarówno Jagielloni, Cracovii, Pogoni, Zagłębia Lubin, jaki i Lecha Poznań, którego sponsorujemy najdłużej, bo nieprzerwanie od 2013 roku. Jednocześnie wiemy, jak ważne zarówno dla klubu, jak i kibiców jest 100-lecie Lecha, które będzie obchodził w 2022 roku. Zapewniamy, że w tym wyjątkowym dla klubu czasie, STS jako sponsor główny w odpowiedni sposób włączy się do świętowania tego jubileuszu - takie oświadczenie dla portalu Interia.pl przekazał bukmacher.

Brak konsekwencji

STS w niektórych przypadkach używa jednak monochromatycznego znaku. Tak jest na przykład podczas meczów reprezentacji Polski, tak jest też na nowej grafice Zagłębia Lubin, co zauważli fani Lecha na Twitterze.

To właśnie na tym portalu kibice Kolejorza rozkręcili akcję #BiletDlaSTS, w ramach której dzielą się zrzutami ze swoich ekranów, informującymi o tym, że ze względu na brak szacunku sponsora do kibiców, zdecydowali się oni rozwiązać umowę z firmą bukmacherską. Akcja zyskała na popularności, na co bardzo szybko zareagowała konkurencja - BetClic Polska, BetFan, czy SuperBet przygotowały specjalne pakiety na start dla kibiców Poznańskiej Lokomotywy.

Prawdopodobnie nigdy nie dowiemy się, jaka faktycznie była skala akcji i jak wiele STS stracił na tej decyzji. Jednak kibice Lecha po raz kolejny udowodnili, że nawet po sezonie pełnym blamaży i niepowodzeń dobro Kolejorza jest dla nich najważniejsze. A jako Wielkopolanie szczególne znaczenie ma dla nich do porządek i estetyka wokół ich klubu, nawet jeśli wymaga to bezwzględnego sprzeciwu zarówno wobec zarządu, jak i wszystkich instytucji współpracujących z Lechem Poznań.

Mateusz Włodarczyk
@mtwlodarczyk
📷 Lech Poznań

0 komentarze:

Prześlij komentarz